viernes, 22 de octubre de 2010

Context Cultural


Com ja hem dit, la creació de les empreses va coincidir amb un canvi de govern; així com fins al 1830 hi havia hagut la monarquia borbònica a França, una monarquia absolutista, totalitaria, on les llibertats estaven restrgindes (quasi bé el ciutadà no en gaudia). Això es va fer mitjançant una revolta de les classes populars; així s’aconseguí una nova Constitució que reconeixia la sobirania nacional i una sèrie de llibertats. 

 
 
 

Exemples de llibertats que s’aconseguiren amb el canvi de govern foren la llibertat de premsa, fet crucial en la creació de les  agències de notícies. 

Definim llibertat de premsa com a: Existència de garanties amb les quals els ciutadans tinguin el dret d'organitzar-se per a l'edició de mitjans de comunicació que els seus continguts no estiguin controlats pels poders de l'Estat. / Pràctica democràtica que defensa la lliure expressió de les idees en els mitjans de comunicació de masses. Ella permet que operin diferents punts de vistes sobre diversos temes
A això se li ha d’afegir que gràcies a les corrents del segle passsat, és a dir, l’anomenat Segle de les Llums que es caracteritzava pel moviment la Il·lusitració, els francesos  trobaren l’interès per la raó per sobre de la religió i, per tant, es va avançar molt en les investigacions, la cultura va crèixer en gran mesura.
El coneixement – i per tant la informació – va esdevenir un element, si més no important, en la vida de la societat francesa.  En aquest sentit, la prensa va experimentar una profunda transformació: va passar de ser un mitjà de comunicació de minories il·lustrades i burgeses per esdevenir un fenòmen de masses que es trobava a l’abast de gran part de la ciutadania.

No hay comentarios:

Publicar un comentario